Zastosowanie witaminy D

Zastosowanie witaminy D

Zastosowanie witaminy DWitamina D odnajduje wiele zastosowań w obecnej medycynie funkcjonalnej oraz dietetyce, zarówno klinicznej jak i tej sportowej.  Począwszy od wcześniej wspomnianego wpływu przeciwkrzywiczego, działania zmniejszającego ryzyko złamań kostnych,  zwiększających wrażliwość insulinową, zmniejszającej stężenie HbA1C, zmniejszającej poziom tri glicerydów powiązanych z chorobami układu krwionośnego.

Również nieoceniony wpływ na redukcję objawów chorób autoimmunologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem jej wpływu na redukcję stanów zapalnych w przebiegu Tocznia przechodząc do tych stricte związanych z osiągami sportowymi  – wzrost poziomu testosteronuu osób suplementujących 3332 J.M dziennie skrócenie czasu potrzebnego do pełnej regeneracji oraz lepszą siłę skurczu oraz wytrzymałość na zmęczenie mięśni u osób o wysokim poziomi witaminy D3.

Skutki niedobory witaminy D3

Niedobory witaminy d3 mogą być wyjątkowo groźne w skutkach i na pewno nie warto do nich doprowadzać. Jak naprawdę, ciężko znaleźć elementy pracy naszego organizmu, na który witamina D nie ma chociaż pośredniego wpływu, stąd należy dbać o jej prawidłowy poziom, szczególnie kiedy jesteś aktywnym sportowcem, amatorem lub zawodowcem. To ile w końcu tej witaminy D?  W przypadku konsultacji z lekarzem rodzinnym, standardowo możemy dostać dawkę 800 J.M dla dziecka oraz 2000 J.M dla osoby dorosłej, jednak rzadko zdarza się, aby, ten sam osobnik zlecił sprawdzenie poziomu witaminy D. W Polsce zalecany poziom waha się  30 – 80ng/ml. W przypadku chorób autoimmunologicznych zalecany jest poziom powyżej 70ng/ml. Natomiast pierwsze pozytywne odczucia sportowcy – niecierpiący na patologiczne niedobory, odnotowywali przy poziomie 50 ng/ml.  Jak zawsze z pomocą  przychodzą amerykańscy naukowcy.

Jak suplementować witaminę D?

Tran  – nie jest to najgorszy pomysł, jednak dla osób cierpiących na patologiczny niedobór witaminy D, kiedy musimy suplementować po 5 – 10 tyś J.M nie będzie to najlepsze rozwiązanie, bojedna łyżeczka zawiera raptem500 J.M witaminy D oraz sporą ilość witaminy A, nie zawsze naturalnego pochodzenia – często jest ona dodawana w czasie produkcji aby uniknąć jełczenia produktu. Więc stosowanie tranu w dużych ilościach może spowodować przedawkowanie witaminy A, która również stanowi element codziennej diety szarego Kowalskiego – jedzącego sporą ilość prowitaminy A w postaci karotenoidów lub beta – karotenu. Jednak, kiedy nasz poziom witaminy D jest optymalny. Wpływ witaminy d na organizm jest jak widać kolosalny i na pewno nie należy doprowadzać do jej niedoborów. Wiele cennych informacji dowiemy się od naszego lekarza prowadzącego, który przekaże nam szczegółowe zalecenia dotyczące suplementacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *