Witamina D3: co dzieje się, kiedy jest jej zbyt dużo?

Witamina D3: co dzieje się, kiedy jest jej zbyt dużo?

Każdy z nas doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak groźny dla organizmu jest niedobór określonych witamin i minerałów. Okazuje się jednak, że w wielu wypadkach także nadmiar może przynosić negatywne skutki. Tak jest w przypadku witaminy D3, której nigdy nie należy zażywać w nadmiarze.

Nadmiar witaminy D3 objawia się między innymi nudnościami, które prowadzą do utraty apetytu. Zwiększa się natomiast pragnienie, co wiąże się ze zwiększonym wydzielaniem moczu. To w powiązaniu z nieustannym zmęczeniem i osłabieniem ciała sprawia, że nadmiar witaminy D3 w organizmie jest bardzo często mylony z cukrzycą, która daje podobne objawy. Do objawów nadmiaru witaminy D3 zalicza się jeszcze:

-wymioty;

-biegunkę;

-silne swędzenie skóry;

-zwiększone wydzielanie potu.

Typowe są bóle głowy, oczu oraz mięśni.

Nadmiar wapnia

Kiedy witaminy D3 jest w organizmie za dużo, dochodzi do gromadzenia się ogromnych ilości wapnia. Odkłada się on głównie w nerkach i tętnicach, ale nie tylko. Zwiększone ilości tego pierwiastka stwierdza się także w sercu, które w konsekwencji nie może pracować prawidłowo. Do zaburzeń rytmu serca dołącza się zwiększone ryzyko rozwoju kamicy pęcherzyka żółciowego. W przypadku nieprawidłowej pracy serca usunięcie kamieni może okazać się bardzo trudne.

Zbyt duża ilość witaminy D3 jest szczególnie groźna w okresie ciąży. Trzeba bowiem pamiętać, że dziecko może urodzić się z chorobami kości i poważnymi deformacjami kośćca. Leczenie jest bardzo trudne, a często w ogóle nie przynosi oczekiwanych rezultatów.

Przeczytaj na ten temat również na stronie http://www.vitrumd3.pl/

Suplementy diety

Decydując się na sięganie po suplementy diety zawierające witaminę D3, należy skrupulatnie przestrzegać podanego na opakowaniu dawkowania. Jak widać bowiem, skutki nadmiaru witaminy D3 może być naprawdę bardzo poważne. Warto natomiast pamiętać, że nie jest możliwe przedawkowanie witaminy D3 w momencie, kiedy dostarczamy ją sobie tylko wraz z pożywieniem. Aby do nadmiaru doszło, musielibyśmy spożywać ogromne czy wręcz niewyobrażalne ilości ryb, nabiały i żółtek z jaj. Witamina D3 z pożywienia nie stanowi więc zagrożenia przedawkowania. Ta z suplementów też nie, jeśli tylko stosuje się do zaleceń.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *