Pyralgina – skuteczność działania oraz opinie

Suplementy

SuplementyWiększość z nas przebywa dużo czasu w zamkniętych pomieszczeniach. Gdy wracamy do domu, słońca jest zbyt mało, by mogło przyczynić się do produkcji witaminy D. Nie ma znaczenia miejsce, w którym żyjesz. Badaniom poziomu witaminy D poddano pracowników szpitali na Hawajach i Alasce i wyniki były dokładnie takie same.

Osoba starsza musi przyjmować więcej witaminy D

Im jesteś starszy, tym mniej witaminy D wydziela Twój organizm, co jest kolejnym problemem. Organizm człowieka w wieku 70 lat jest w stanie wytworzyć pod wpływem słońca cztery razy mniej tej witaminy, niż ciało dwudziestolatka. Do bilansu nie należy wliczać także pożywienia. W jajkach i mleku jest tak mało tej witaminy, że aby uzupełnić jej niedobór, trzeba przyjmować je w ogromnych ilościach. Pomyśl sobie, że musiałbyś wypić 50 szklanek mleka dziennie, by zaspokoić zapotrzebowanie na tę witaminę. Jak dużo jej potrzebujesz? Naukowcy nie są zgodni, ale często pojawia się pogląd, że nawet około 60 IU na kilogram masy ciała dziennie. Jeśli ważysz 75 kg, potrzebujesz około 5000 IU dziennie. Pamiętaj również o tym, że nie możesz przyjmować jej także za dużo, bo wtedy wapń będzie odkładał się nie w kościach, a w naczyniach krwionośnych.

Witamina D2 czy D3?

Upewnij się, że kupujesz witaminę D3, a nie D2. Witamina D3 to ta witamina, która powstaje pod wpływem słońca, natomiast forma D2 jest syntetyczna. Jej przetworzenie na witaminę D2 wartościową dla organizmu, zajmuje więcej czasu. Oznacza to, że musisz przyjmować większe dawki witaminy D2 i brać ją częściej, by uzyskać takie same efekty. Nie zapominaj o tym, by przyjmować ją wraz z posiłkiem. Witamina D rozpuszcza się w tłuszczach, a jeśli zabraknie go w Twojej diecie, nie przyswoi się nawet do 50% witaminy D. Na obecną chwilę suplementy diety to również preparaty z witaminą D. Na ten moment na temat tych środków powstało wiele artykułów, które zajmują się opisem substancji wchodzących w ich skład. Zdecydowanie warto zapoznać się z wszelkimi informacjami, które mówią o danych produktach, jakimi są suplementy diety. Pomocne jest wykorzystanie informacji zamieszczonych w Internecie.