Działanie witaminy D na organizm

Działanie witaminy D na organizm

Witamina D nie bez powodu bywa nazywana witaminą słońca. W rzeczywistości jest hormon niesteroidowy, produkowany w momencie ekspozycji ciała na słońce.

Wiadomo jednak, że ilość naturalnych zasobów tej witaminy jest często niewystarczająca, dlatego też bardzo ważna jest suplementacja witaminą D.

Ogólnie wiadomo, że witamina D należy do grypy witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, a tym samym może być magazynowana w organizmie.

Na czym polega suplementacja witaminy D?

Wiele osób zastanawia się, na czym polega suplementacja witaminy D? Oczywisty jest fakt, że powinna być ona zażywana regularnie, w określonej dawce, dostosowanej indywidualnie do potrzeb organizmu.

Warto wiedzieć, że bezpośrednio po zażyciu witamina D jest praktycznie bezużyteczna – aby stała się aktywna, muszą nastąpić odpowiednie procesy w organizmie. Pierwszy etap aktywowania witaminy D zachodzi w wątrobie, natomiast drugi w nerkach. Uaktywniona witamina D odżywia cały organizm, wzmacniając i poprawiając pracę poszczególnych komórek.

Jak wiadomo, witamina D wykazuje bardzo szerokie spektrum działania, wspomagając praktycznie cały organizm.

Korzyści płynące z witaminy D

Witamina D korzystnie wpływa na funkcjonowanie organizmu człowieka. Dzięki swoim właściwościom wzmacnia układ kostny, zapobiegając tym samym osteoporozie i złamaniom kości, wzmacnia także zęby, niwelując pojawianie się próchnicy i chorób przyzębia.

Suplement diety w postaci witaminy D zwiększa również siłę fizyczną, dzięki czemu człowiek staje się bardziej wytrzymały.

Jest to również prosty i skuteczny sposób, by wzmocnić układ odpornościowy, niwelując tym samym wystąpienie choroby nowotworowej.

Witamina D poprawia także stronę psychiczną człowieka, redukując stany depresyjne. Regularne zażywanie tego suplementu pozwala także zapobiegać wystąpieniu cukrzycy, chorób serca i układu krwionośnego.

Witaminę D powinny zażywać osoby w każdym wieku, zarówno dzieci, jak i ludzie starsi. Należy jednak pamiętać, że dawka suplementu diety powinna być dostosowana do indywidualnych potrzeb organizmu, ponadto wskazane jest optymalne korzystanie ze słońca, które dostarcza naturalnych zasobów witaminy D.

Zobacz więcej na: http://www.naturalnawitaminazycia.pl/