Czy BCAA to suplement diety?

Czy BCAA to suplement diety?

Czy BCAA to suplement diety?Dobre i sprawdzone suplementy diety pozwalają cieszyć się dobrym samopoczuciem przez długi okres czasu. Jeżeli zastanawiają Cię pozytywne efekty suplementacji BCAA na rozkład i syntezę białek nie są jedynymi zaletami zażywania BCAA podczas stosowanej diety redukcyjnej. Mogą one także poprawić samą intensywność treningu i znosić zmęczenie u uczucie apatii.

Tryptofan

BCAA konkurują z aminokwasem o nazwie tryptofan o wejście do mózgu, gdzie tryptofan może zostać przekształcony w neurotransmiter – serotoninę. Podczas ćwiczeń poziomy serotoniny rosną, co może powodować zwiększenie odczucia zmęczenia i przez to zmniejszyć intensywność treningu. Suplementacja BCAA może zredukować poziom tryptofanu, który dostaje się do mózgu, przez to obniżyć poziom produkowanej serotoniny, co pomoże pracować ci ciężej i przez dłuższy czas. Przyjmowanie 5–10 g BCAA przed i po treningu oraz między posiłkami, może zoptymalizować anabolizm białek mięśniowych. Beta-alanina – doczekała się ostatnio wielkiego zainteresowania i to nie bez powodu.

Kilka dowodów naukowych

Badania dowiodły, iż może ona poprawiać wydolność organizmu poprzez blokowanie kwasów i zwiększanie suchej masy ciała. Jest to doskonały produkt dla osób uprawiających dyscypliny wytrzymałościowe i sporty walki. Ponadto wydaje się, że połączenie beta-alaniny z kreatyną może dać efekty lepsze niż każdy z tych suplementów brany osobno. W badaniu wykazano, że 6 g beta-alaniny (spożywanej 4 razy dziennie w porcjach po 1,5 g) wystarcza, by odnotować zwiększenie się suchej masy mięśniowej. HMB – beta-hydroksy beta-metylomaślan, metabolit aminokwasu rozgałęzionego – leucyny. Najefektywniej działa, gdy wskaźniki rozpadu białka w mięśniach są podniesione, jak ma to miejsce w sytuacji niedoboru kalorycznego lub podczas zmiany, wdrażania nowego programu treningowego lub zwiększania intensywności dotychczasowego.