Kategoria: ‘Bez kategorii’

  1. Nawracające, przewlekłe zapalenie zatok

    Sierpień 18, 2017 by Tomasz

    Nawracające, przewlekłe zapalenie zatokZapalenie zatok przynosowych to stan zapalny błony śluzowej zatok utrzymujący się ponad 12 tygodni. Do najczęstszych przyczyn przewlekłego zapalenia zatok zaliczamy: zakażenia, alergie i nieprawidłowości anatomiczne. (more…)


  2. Leczenie objawów zapalenia zatok

    Sierpień 16, 2017 by Tomasz

    Leczenie objawów zapalenia zatokCelem leczenia jest zwalczenie stanu zapalnego powodującego: obrzęk śluzówki nosa i zatok oraz upłynnienie zalegającej w zatokach wydzieliny (flegmy). Ponadto zwalczenie bólu zatok, głowy, gorączki, itp. objawów. (more…)


  3. Leczenie ostrego bakteryjnego zapalenia zatok

    Sierpień 15, 2017 by Tomasz

    Leczenie ostrego bakteryjnego zapalenia zatokOstre zapalenie zatok – powikłane bakteryjnie – ma zwykle ciężki przebieg. Rozpoznajemy je po w/w objawach ciężkich przebiegu zapalenia zatok (np. po wysokiej gorączce i silnym bólu). W tym przypadku stosuje się antybiotykoterapię pod kontrolą lekarza, przez ok. 10-14 dni. (more…)


  4. Schemat zatok przynosowych

    Sierpień 14, 2017 by Tomasz

    Schemat zatok przynosowychZatoki czołowe – zlokalizowane są nad oczami, zaś pozostałe są głębiej za nasadą nosa. Największej objętościowo są zatoki szczękowe znajdujące się po obu stronach nosa. Ich pojemność wynosi ok. 15 ml, ściana górna stanowi dno oczodołu, ściana przednio – dolna graniczy z zębami górnymi. (more…)


  5. Olej rybi – wzmocnij swój mózg

    Sierpień 12, 2017 by Tomasz

    Olej rybi - wzmocnij swój mózg Suplementy diety to środki, które mają stanowić uzupełnienie codziennego jadłospisu. Ostatnio pojawiło się kilka wypowiedzi na temat tego, że kwasy omega-3 mają niewielki wpływ na pracę serca. Jeśli wgłębisz się w badania na ten temat, zobaczysz, że były one przeprowadzone na małych grupach osób i nie są do końca wiarygodne. (more…)


  6. Suplementy

    Sierpień 11, 2017 by Tomasz

    SuplementyWiększość z nas przebywa dużo czasu w zamkniętych pomieszczeniach. Gdy wracamy do domu, słońca jest zbyt mało, by mogło przyczynić się do produkcji witaminy D. Nie ma znaczenia miejsce, w którym żyjesz. (more…)


  7. Magnez, czy warto suplementować?

    Sierpień 11, 2017 by Tomasz

    Magnez, czy warto suplementować?Od 70 do 80 procent ludzi na świecie cierpi na niedobór tego minerału. Dotyczy to także tych osób, które jedzą dużo zielonych warzyw, orzechów, fasoli i innych produktów bogatych w magnez. W glebie jest coraz mniej magnezu, dlatego warzywa nie dostarczają go w odpowiedniej ilości. (more…)


  8. Suplementy diety w Polsce

    Sierpień 10, 2017 by Tomasz

    Suplementy diety w Polsce Stosowanie zbilansowanej diety warzywno-owocowej w połączeniu z technikami relaksacyjnymi jest równie skuteczne w utrzymaniu równowagi kwasowo – zasadowej organizmu. (more…)


  9. Suplementy diety z probiotykami

    Sierpień 9, 2017 by Tomasz

    Suplementy diety z probiotykami Przyjmowanie probiotyków może być niezbędne zwłaszcza, gdy na stałe bierzesz leki: z grupy NLPZ, PPI. Inhibitory pompy protonowej. Odpowiednio dobrany probiotyk uchroni Cię przed anemią, a  Twoje jelita przed mikrourazami spowodowanymi przewlekłym braniem tych leków. (more…)


  10. Suplementy diety, które warto wprowadzić do jadłospisu

    Sierpień 9, 2017 by Tomasz

    Suplementy diety, które warto wprowadzić do jadłospisuJednak pobieranie tych suplementów też powinno być kontrolowane. Przy okazji przypomnę  kilka podstawowych, lecz często zapominanych informacji: Suplementacja witaminą  D3 konieczne jest wykonanie badań krwi w certyfikowanym laboratorium, które wykonuje badanie 25/OH/D. (more…)